15grudzień, 2017
Autor : Marcin Giełzak
Komentarze :
Kategorie : Informacje prasowe
Rekrutacja przez SMS

Pracownika już teraz można znaleźć dzięki wiadomości SMS. ShareHire, pierwsza firma w Polsce i jedna z pierwszych na świecie zajmująca się outsourcingiem programów poleceń rekrutacyjnych, stworzył nowy moduł swojej usługi, czyli polecenia przez SMS-a. Takie rozwiązanie to najlepszy sposób na zaangażowanie pracowników, którzy z racji wykonywanej pracy nie mają codziennej styczności z komputerem lub stale się przemieszczają. W ten sposób kandydatów do pracy mogą pozyskać m.in. sieci  sklepów, hotele czy zakłady produkcyjne.

– Projektując program poleceń rekrutacyjnych każdorazowo dążymy do pełnego dopasowania jego charakteru i funkcji potrzeb Klienta. Najpierw poznajemy potrzeby zarówno firmy, jak i społeczność, która się znajduje w jej otoczeniu, czyli pracowników, alumnów, klientów czy kontrahentów, słowem wszystkich tych, od których chcemy pozyskiwać rekomendacje. Czasami najlepszym rozwiązaniem jest możliwie prosta i intuicyjna strona internetowa, ale w innych przypadkach trzeba zupełnie porzucić kanały online i skupić się na poleceniach przez SMS-a. Sprawdzają się ona zwłaszcza tam, gdzie pracownicy chętniej i częściej niż z komputera korzystają z telefonu – wyjaśnia Marcin Giełzak, wiceprezes zarządu ShareHire, pierwszej firmy w Polsce zajmującej się outsourcingiem programów poleceń rekrutacyjnych.

SMS-a z polecenia w praktyce

Nowa usługa ShareHire – Polecenia SMS – została stworzona wspólnie z SMSAPI, liderem masowej wysyłki wiadomości SMS. Dzięki nowemu modułowi polecający i kandydaci mogą w intuicyjny i efektywny sposób komunikować się ze sobą oraz z firmą w temacie oferty pracy. Mechanizm jest prosty. Polecający przekazuje kandydatowi zaproszenie do udziału w rekrutacji – może to zrobić przez bramkę SMS, specjalną aplikację na ogólnodostępnym w miejscu pracy urządzeniu, a nawet za pomocą ulotki, broszury, specjalnej wizytówki. Ważne jednak, aby ten zaproszenie było spersonalizowane – trzeba tam zamieścić daną, która pozwoli zidentyfikować osobę jako autora rekomendacji – np. numer pracownika, specjalny numer do poleceń albo służbowy mail. Kandydat wysyła SMS-a na numer telefonu podany w materiale promocyjnym, w treści wpisując np. numer przekazany mu przez polecającego. Dzięki temu system automatycznie łączy fakt spłynięcia aplikacji z dokonanym poleceniem. Następnie, jeżeli zarekomendowany kandydat zostanie zatrudniony, polecający otrzymuje nagrodę. Co istotne, o każdej istotnej decyzji, jak np. zatrudnienie albo odrzucenie kandydatury, polecający jest informowany przez SMS-a..

SMS z zyskiem dla firmy

Największe zalety komunikacji SMS w ramach programu poleceń rekrutacyjnych to dostęp do narzędzia w każdej chwili i z każdego miejsca (nawet bez dostępu do Internetu), prostota obsługi oraz szybkość polecenia – kilkanaście sekund, bez żadnych formularzy. Ta opcja sprawdzi się najlepiej w firmach zatrudniających pracowników nie spędzających czasu pracy przed komputerem. Przykładem mogą być sieci dyskontowe czy zakłady produkcyjne. Podobnie, polecenia SMS warto rozważyć w miejscach, w których zatrudnieni dużo podróżują. To właśnie oni nie rozstają się ze swoim smartfonem, na który spoglądają dużo częściej niż na laptopa.

Komunikacja SMS w ramach programu poleceń rekrutacyjnych, to ze względu na możliwe do zdobycia nagrody, element polityki benefitowej firmy. Dobrze zakomunikowane wartości wynikające z zaangażowania się w życie firmy mogą przełożyć się na zatrudnianie najlepszych kandydatów, ale też budowanie wizerunku pracodawcy w oczach zaangażowanych osób, w tym pracowników.

Chcąc zaoferować ciekawe uzupełnienie istniejącej i stale rozwijającej się kafeterii benefitów i innych świadczeń pozapłacowych firmy oferują  swoim pracownikom nowy obszar zaangażowania – wsparcie procesów rekrutacyjnych. Nagradzanie pracowników za skuteczne polecenia jest naturalną formą podziękowania za ich aktywność na rzecz firmy. Najczęstsze formy nagradzania to gratyfikacja finansowa oraz nagrody rzeczowe – np. bilety do kina, vouchery na podróże, gadżety technologiczne.

Polecenia SMS w rekrutacji, to obok rozsyłania linków z ofertami pracy przez portale internetowe, drugi najczęściej wybierany sposób komunikacji w ramach programu poleceń rekrutacyjnych.

***

ShareHire to pierwsza firma w Polsce i jedna z pierwszych na świecie zajmująca się outsourcingiem programów poleceń rekrutacyjnych. W ramach usługi, ShareHire przygotowuje dedykowany portal do pozyskiwania poleceń rekrutacyjnych i kompleksowo zajmuje się jego obsługą, w tym oferuje rozwiązania prawno-podatkowe, marketingowe oraz związane z wypłatą nagród finansowych lub rzeczowych. Firma wspiera również klientów w zwiększeniu zaangażowania polecających, m.in. poprzez przygotowanie i realizację unikalnego planu komunikacji. Każdy program poleceń jest zawsze indywidualnie dostosowany do specyficznych potrzeb danej organizacji.

Firmę ShareHire tworzą eksperci łączący kompetencje z zakresu HR, social media, employer brandingu i IT. Klientami są głównie duże przedsiębiorstwa prowadzące kilkadziesiąt rekrutacji miesięcznie, które reprezentują m.in. takie branże jak finansowa, logistyczna, handlowa, IT, telekomunikacyjna czy medyczna. Z usług ShareHire korzystają m.in. BOŚ Bank, Millennium Bank, Target PRO (outsourcing sił sprzedaży) czy Billennium (outsourcing IT). W sumie klienci ShareHire zatrudniają ponad 150 tys. pracowników.

Programy poleceń rekrutacyjnych to nowoczesna i skuteczna alternatywa dla tradycyjnych źródeł pozyskiwania kandydatów lub ich uzupełnienie. Pozwalają na redukcję kosztów rekrutacji – w przypadku kadry specjalistycznej nawet o prawie 70%, przy jednoczesnym wzroście efektywności – ok. 25% aplikacji pozyskiwanych przez firmę w ramach programu, to finalnie zatrudnieni kandydaci. Dodatkowo, to narzędzie employer branding – jedna osoba aktywnie polecająca w programie to ponad 100 odsłon oferty, m.in. w kanałach social media. Społecznościowy charakter rozwiązania sprawia, że w odróżnieniu od wewnętrznych programów poleceń pracowniczych, pracownicy to nie jedyne, ale jedno z wielu źródeł poleceń. Społeczność firmy mogą tworzyć m.in. byli pracownicy, praktykanci i stażyści, rekruterzy, klienci czy fani marki w kanałach social media.

Więcej informacji o firmie i usłudze dostępnych jest pod adresem: www.sharehire.pl.