07Grudzień, 2015
Autor : Marcin Giełzak
Komentarze :
5 HR-owych profili na Twitterze, które warto obserwować

Ostatnimi czasy w HR-owej blogosferze ukazało się kilka tekstów zwracających uwagę na ciekawe profile twitterowe. Postanowiłem wpisać się w ten trend, z tą różnicą, że chciałbym przedstawić mniej znanych influencerów spoza Polski.  

 

Neil Morrison, https://twitter.com/neilmorrison

Kilka dni temu dział HR wydawnictwa Penguin Random House otrzymał nagrodę HR Team of the Year przyznawaną przez portal Personnel Today. Na czele nagrodzonego zespołu od 2008 roku stoi Neil Morrison – aktywny bloger i użytkownik Twittera.  Znaczna część jego wpisów to oczywiście promocja własnej pracy publicystycznej. Morrison pisuje regularnie dla CareerBuilder.com, drugiego (tuż za Indeed) najczęściej odwiedzanego portalu z ofertami pracy w Stanach Zjednoczonych. Redaguje także autorską stronę ChangeEffect.com. Dobór tematów nie zaskakuje: candidate experience, cyfryzacja procesów HR, kultura organizacyjna. Intelektualną wartość dodaną stanowi tu raczej perspektywa, jaką autor oferuje. Morrison często staje okoniem wobec nowych trendów, odnosi się krytycznie do “rewolucji cyfrowych”, “dysrupcji”, “humanizacji HR”. Cechuje go rzeczowy ton i niechęć do buzzwordów. A przy okazji ogromna wiara w wartość, jaką HR może wnieść do życia organizacji i ludzi, którzy ją tworzą.

Josh Bersin, https://twitter.com/Josh_Bersin

Twórca Bersin by Deloitte (zał. w 2001, kupione przez Deloitte w 2012) często trafia na listy najbardziej wpływowych HR-owców. Do tego grona zaliczyli go m.in. SAP, HRexaminer, HREOnline. Na tematy okołorekrutacyjne wypowiadał się m.in. dla “Harvard Business Review”, “The Wall Street Journal”, Bloomberga czy BBC. Od 7 lat dzieli się swoimi spostrzeżeniami także z twitterowiczami. Jego profil dostarcza sporo ciekawego i zróżnicowanego contentu. Można tu znaleźć m.in. zaproszenia na webinary, raporty, quizy, relacje z konferencji, prezentacje utrwalone na SlideShare. Oprócz własnych tekstów zamieszczanych na blogu oraz LinkedIn Pulse, Bersin chętnie zwraca uwagę na artykuły kolegów z Deloitte oraz inne publikacje branżowe, zwłaszcza z obszaru HRtech. Warto od czasu do czasu przejrzeć jego prasówkę obejmującą artykuły m.in. z TechCrunch, Fortune, The Economist. Naszą uwagę Fisher zwrócił wpisami na temat korzyści płynących z programów poleceń pracowniczych. Umieścił je nawet na liście 10 najważniejszych trendów zmieniających realia pracy w HR.

Liz Ryan, https://twitter.com/humanworkplace

Dwie dekady doświadczenia na stanowiskach managerskich w korporacyjnych działach personalnych oraz kolejna dekada pracy w consultingu dała Liz Ryan niemałą wiedzę. Amerykanka chętnie dzieli się nią m.in. na łamach “Forbesa”, “Harvard Business Review”, “Business Week” czy “Huffington Post”. Jej zainteresowania obejmują m.in. personal branding, motywację, kulturą organizacyjną, wynagrodzenia i benefity. Szeroki zakres jej dociekań znajduje swoje odbicie w dużej aktywności na Twitterze. Liz Ryan chętnie podrzuca linki do swoich tekstów oraz odpowiedzi na listy nadsyłane na adres jej bloga na stronach “Forbesa”. Przykładowe zapytanie: “mój szef wszystkim daje w kość, ale mnie akurat lubi. Jak zaznaczyć solidarność z kolegami z pracy jednocześnie nie psując relacji z przełożonym?”. Warto tez śledzić re-linkowane przez nią wywiady, często zawierają one ciekawe komentarze i spostrzeżenia. Ryan nie zaniedbuje też bliskiego nam tematu poleceń pracowniczych, aczkolwiek podejmuje go od strony “miękkich” aspektów HR-owych, takich jak ich wpływ na proces adaptacji nowego pracownika czy poczucie dowartościowania płynące z nagród za skuteczne rekomendacje.

Andy Headworth, https://twitter.com/andyheadworth

Osoby rzadko zaglądające na Twittera mogą kojarzyć tego brytyjskiego managera przede wszystkim za sprawą jego poczytnej książki “Social Media Recruitment. How to successfully integrate social media into recruitment strategy” (2014, bestseller na Amazon.com). Bywa też częstym prelegentem na wydarzeniach HR-owych, od Bostonu po Berlin i Bukareszt. Headworth od 12 lat jest dyrektorem zarządzający w Sirona Consulting, firmie zajmującej się doradztwem w obszarze strategii rekrutacyjnej. Niemałą porcję jego tweetów stanowią linki do tekstów zamieszczanych na blogu tej organizacji. Większość z nich dotyczy mediów społecznościowych jako narzędzi realizacji lub wsparcia procesów rekrutacyjnych. Headworth uważa, że każdy dobry rekruter powinien posiadać zestaw praktycznych umiejętności marketingowych. Idąc tym tropem publikuje teksty tłumaczące jak przyciągnąć i zaangażować kandydatów poprzez przemyślaną strategię contentową. Jednocześnie jego profil agreguje sporo ciekawych artykułów z innych blogów, pism oraz portali o tematyce HR-owej.

Craig Fisher, https://twitter.com/Fishdogs

Na co dzień: szef employer brandingu w CA Technologies. W przeszłości doradzał markom takim jak LinkedIn, HootSuite, Zappos, Pizza Hut. Był twórcą pierwszego twitterowego chata dla rekruterów. Jego profil zawiera sporo informacji przydatnych dla osób poszukujących pracy, zwłaszcza w przedmiocie skutecznego wykorzystania social media. W tej mierze można zaufać Fisherowi, był on bowiem jednym z pierwszych szkoleniowców akredytowanych przez LinkedIn. Niemałym atutem jego profilu jest to, że często zwraca uwagę na teksty publikowane na mniej znanych, ale fachowych blogach i portalach. Podobać się może też jego ironiczne poczucie humoru – zwłaszcza jeśli ktoś nie przepada za coachingiem i rozwojem osobistym.